IRISNotes Air 3

Długopis cyfrowy ułatwia życie

Więcej...

Logitech K400 Plus TV

Klawiatura do telewizora...

Więcej...

TP-LINK Archer C5400

Router jak Stonehenge

Więcej...

Natec Turbot

Klawiatura dedykowana Smart TV

Więcej...

Lioncast LK300 RGB

Mechaniczna klawiatura z pełnym podświetleniem

Więcej...

Ciekawe statystyki


Ogólna liczba rejestrowanych domen wzrosła o 11,8 miliona, rodzimy rynek domen z rozszerzeniem .pl nieprzerwanie się kurczy. Według najnowszego raportu NASK liczba nowych rejestracji z końcówką .pl - w ...
Domeny krajowe są popularne w europejskim biznesie. W krajach takich jak Niemcy, Włochy, Francja czy Rosja, liczba stron z adresem zawierającym oznaczenie danego kraju (odpowiednio .de, .it, .fr oraz .ru) urosła pod ...
W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Obecnie, zgodnie ze statystykami podawanymi przez Newzoo, gry są rozrywką już dla przeszło 2,2 miliarda osób, które tylko w zeszłym roku wygenerowały przychód na poziomie 110 miliardów dolarów
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Od 0 do 160 km/h w 2 sekundy

Hyperloop

Hyperloop - pojazd napędzany energią elektryczną na torze testowym w Nevada przekroczył barierę 100 mil na godzinę w ciągu 2 sekund. Tym samym plany przedstawione przez Elona Muska - miliardera, do którego należą SpaceX i Tesla Motors - stworzenia szybkiego systemu transportowego stały się realne.

Test oglądały setki dziennikarzy i VIP-ów specjalnie zaproszonych na wydarzenie. Osiągnięty wynik ma spore znaczenie biorąc pod uwagę plany stworzenia szybkiego transportu bliskiego prędkości naddźwiękowych, który mogłyby połączyć oddalone od siebie takie miasta jak np. San Francisco i Los Angeles. Podróż pomiędzy tymi miastami mogłaby skrócić się do pół godziny, co byłoby nie lada przełomem i oszczędnością dla podróżujących. Do tego jednak jeszcze daleko, wcześniej potrzebne są miliardowe nakłady, nowe, nierzadko pionierskie, technologie i odpowiednie regulacje prawne. Jednak test pierwszej generacji Hyperloop pokazał, że marzenie zbudowania szybkiego systemy transportowego jest możliwe do realizacji. Projekt Hyperloop już zebrał ponad 100 milionów dolarów od inwestorów, którzy widzą w tym szansę na zarobienie dużej kasy.
Według projektantów, podczas testów, pojazd osiągnął maksymalną prędkość 116 mil na godzinę (ok 186 km/h) z przyśpieszeniem na poziomie 2.5G w ciągu pierwszych dwóch sekund. Do zatrzymania rozpędzonego pojazdu wykorzystano piasek, który spowolnił jego ruch i ostatecznie go zatrzymał. Cały test trwał 10 sekund.
Docelowo Hyperloop ma przemieszczać się z prędkością 400 mil / godzinę (ok.644 km/h), po to by ego następne generacje osiągnęły ostateczną prędkość docelową 760 mil / godzinę (ok. 1.200 km/h). Uruchomienie pierwszych prototypów pojazdów planowane jest na 2018 rok, zanim jednak zostaną one przeniesione do rozwiązań komercjalnych mini parę lat. Może też okazać się, że projekt stanie przed barierą, której nie można będzie pokonać przy aktualnej wiedzy technicznej (np. zapewnienie bezpieczeństwa pasażerom przy hamowania z prędkości 1.200 km/h).

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube