TP-LINK Vivid 6700

Po prostu power bank

Więcej...

Linksys EA9500

Jeden z najszybszych routerów na rynku

Więcej...

ADATA SSD Utimate SU800

Szybki dysk 2.5'

Więcej...

Zalman ZM-SHE350

Skutecznie szyfrująca dane obudowa na dysk

Więcej...

Somic G932

Słuchawki reklamowane przez zawodowców

Więcej...

Ciekawe statystyki


W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Sklep muzyczny

Dron w powietrzu, czyli latająca Manta

XXI wiek to wiek mobilności. Nastała era urządzeń mobilnych i nikt temu nie zaprzeczy. Wszechobecne smartfony, tablety i promowane coraz częściej smartwatche zaczynają dominować w naszym życiu. Przy pomocy tych urządzeń łączymy się z siecią robiąc zakupy, przelewy, kupując walutę czy po prostu sprawdzając co się ciekawego w świecie dzieje. Przy pomocy tych samych urządzeń możemy sterować urządzeniami, które są w sporej odległości od nas. Możemy sterować piecem grzewczym w domu, windą w biurowcu, alarmem czy kamerą podglądającą dziecko pozostawione w domu. Możemy też sterować kamerą umieszczoną na latającym dronie i o tym dziś parę słów.

Jakiś czas temu opublikowałem tekst recenzujący sportową kamerę Manty MM336, którą uważam za jedno z ciekawszych urządzeń w ofercie tego producenta. I co najważniejsze, dobre jakościowo. W sieci często można znaleźć negatywne opinie o produktach Manty przyznam, że z niektórymi i ja się zgodzę. Są jednak w ofercie polskiej firmy również takie produkty, które są dobre jakościowo. Kiedyś Manta sprzedawała Player 3D (Manta 3D Multimedia Player PMP01), który również w mojej opinii był dobrym gadżetem. Wróćmy jednak do kamery i drona. Manta MM336 zamontowana została na zmodyfikowanym quadrocopterze Cheerson CX-20. Standardową maszynę przełożono na customową ramę z profili alu 10x10mm. Generalnie jest to odpowiednik znanego DJI Phantoma.

kamera manta mm336 na dronie 30 20140627 1898871213

Prędkość jaka można osiągnąć tym dronem w przypadku lotu poziomego to 10 m/s natomiast w przypadku wznoszenia jest to 6 m/s. Z taką samą prędkością pojazd może opadać, jednak może to być dla niego niebezpieczne. Po zamontowaniu kamery, dron podniósł się na wysokość 80-90 m. Bez obciążenia jest w stanie wznieść się na pułap 150 m. Zasięg podawany przez producenta to ok. 300m i jak się okazało w czasie testów, faktycznie jest on w stanie przelecieć taki dystans. Po zamontowaniu kamery zasięg spada do ok. 100 metrów. Po przekroczeniu tej granicy, quadrocopter zrywa połączenie z kontrolerem. W takmi przypadku maszyna przechodzi w tryb Failafe, który zawraca ją do miejsca skąd wystartowała (przed każdym startem ustala swoją pozycję GPS). Komunikacja pomiędzy kontrolerem a dronem odbywa się za pośrednictwem fal radiowych 2.4 GHz, być może dołożenie wzmacniacza pozwoli na zwiększenie zasięgu. To jednak spowoduje wzrost wagi, która przełoży się na zmniejszenie zasięgu.
Dron zasilany jest akumulatorem o pojemności 2.200mAh. Pozwoliło to na lot z kamerą przez ok. 12 minut. Producent w komplecie z quadrocopterem dostarcza uchwyt (koszyk) montażowy do kamery. Jest on jednak dostosowany do kamery GoPro Hero 3. Manta MM336 nie mieści się do niego, chyba że zdejmie się klapkę baterii. Tak to zostało zrobione w tym przypadku. Kamera wchodzi na wcisk, nie ma obawy, że wypadnie z koszyka.

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube